close
Menu

John Deere prezentuje rozwiązanie technologiczne dla silników Stage IV/FT4

Zintegrowany system kontroli emisji spalin jako optymalne rozwiazanie technologiczne

John Deere oglasza kontynuacje zaplanowanej strategii modulowej w celu spelnienia wymagan norm emisji spalin Tier 4 USA/Stage IV UE.
WATERLOO, Iowa (2 marca 2012 roku) — John Deere oglasza kontynuacje zaplanowanej strategii modulowej w celu spelnienia wymagan norm emisji spalin Tier 4 USA/Stage IV UE. Normy Final Tier 4/Stage IV, dotyczace silników wysokopreznych o mocy 55 kW (74 KM) i mniejszej, do zastosowan pozadrogowych, wejda w zycie z poczatkiem 2013 roku. Normy dotyczace silników o mocy 56 kW (75 KM) i wiekszej beda wdrazane stopniowo w latach 2014-2015. Normy te wymagaja utrzymania poziomu emisji czastek stalych okreslonego norma Interim Tier 4/Stage III B oraz zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx) dodatkowo o 80% w stosunku do uprzednio obwiazujacych przepisów.

W celu spelnienia wymagan normy Final Tier 4/Stage IV wobec silników o okreslonych mocach, firma John Deere opracowala zintegrowany system kontroli emisji spalin — optymalne rozwiazanie dla paliwooszczednych silników Interim Tier 4/Stage III B o wiekszych osiagach, wyposazonych w sprawdzony system recyrkulacji spalin z chlodzeniem. Zintegrowany system kontroli emisji spalin firmy John Deere bedzie skladal sie z katalizatora utleniajacego do silników wysokopreznych, filtra czastek stalych i ukladu selektywnej redukcji katalitycznej, zaprojektowanych specjalnie z mysla o spelnieniu scislych wymagan, jakie stawiaja zastosowania pozadrogowe. Firma John Deere bedzie nadal dostosowywac zintegrowany system emisji spalin do róznych wymagan zastosowan pozadrogowych.

– John Deere w dalszym ciagu bedzie oferowac odpowiednie technologie w odpowiednim czasie, spelniajace coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin oraz wieksze oczekiwania klientów — mówi John Piasecki, dyrektor ds. swiatowego marketingu, sprzedazy i obslugi klienta w oddziale John Deere Power Systems. — Wyczerpujace badania i testy wykazaly, ze przeznaczony do okreslonego zastosowania system SCR, zintegrowany w sprawdzonych silnikach Interim Tier 4/Stage III B, bedzie najlepszym rozwiazaniem spelniajacym wymagania norm Final Tier 4/Stage IV, zapewniajac jednoczesnie wysoka moc i wydajnosc, latwosc obslugi, oszczednosc plynów, niezawodnosc oraz niskie koszty eksploatacji, czyli wszystko to, czego oczekuja klienci John Deere — dodaje John Piasecki.

Zintegrowany system kontroli emisji spalin sklada sie z filtra spalin oraz zoptymalizowanych i w pelni zintegrowanych komponentów do oczyszczania spalin. Dzieki temu silniki John Deere zuzywaja mniej wodnego roztworu mocznika niz alternatywne rozwiazania. Obnizone zuzycie wodnego roztworu mocznika oznacza mniejsze rozmiary zbiornika, a takze mniejszy wplyw na obsluge pojazdu, mniejsza czestotliwosc serwisowania filtrów oraz mniejszy naklad pracy operatora. Zintegrowany system kontroli emisji spalin jest nadzorowany i sterowany przez firmowy uklad elektroniczny, zawarty w udoskonalonym module elektronicznym ECU.
W ten sposób zapewnia on znakomita oszczednosc plynów bez ograniczania calkowitej wydajnosci.

Rozwiazanie technologiczne Final Tier 4/Stage IV zostalo opracowane pod katem optymalizacji calkowitej wydajnosci i oszczednosci plynów, tzn. oleju napedowego i innych plynów, takich jak wodny roztwór mocznika. Silniki Final Tier 4/Stage IV firmy John Deere beda charakteryzowaly sie wydajna praca z wykorzystaniem tradycyjnego oleju napedowego o wyjatkowo niskiej zawartosci siarki, jak równiez biodiesla w mieszaninie 5-20% (B5-B20), odpowiadajacych obowiazujacym normom Amerykanskiego Stowarzyszenia Badan i Materialów ASTM, zapewniajac optymalna wydajnosc i swobode w wyborze paliw.

John Deere jako jeden z nielicznych producentów stara sie z pelnym zaangazowaniem zapewnic maksymalna moc silników, aby spelnic wysokie wymagania zastosowan pozadrogowych. John Deere projektuje zarówno silniki do zastosowan OEM, jak i wlasne maszyny budowlane, rolnicze i dla lesnictwa. Dlatego firma ta posiada wyjatkowa wiedze specjalistyczna w zakresie integracji silników w pojazdach, z uwzglednieniem ukladu przeniesienia napedu, ukladu hydraulicznego, elektronicznego modulu sterujacego (ECU), ukladu chlodzenia oraz innych ukladów zapewniajacych optymalna wydajnosc. Dla wlascicieli maszyn John Deere oraz klientów OEM oznacza to maksymalne osiagi, wygodna obsluge, oszczednosc paliwa i wysoka jakosc.

Sprawdzona siec dystrybucji John Deere, obejmujaca ponad 4000 punktów serwisowych
na calym swiecie, udziela pelnego, kompetentnego wsparcia klientom posiadajacym silniki Final Tier 4/Stage IV.